Έμβλημα Κυπριακής Δημοκρατίας
Μεταρρύθμιση Δημόσιας Υπηρεσίας

Υπουργείο Παιδείας και Πολιτισμού



Στόχος της μελέτης για τον τομέα της Παιδείας, που διεξήχθη από την Παγκόσμια Τράπεζα, είναι να καταγράψει βασικά δεδομένα αναφορικά με την τρέχουσα κατάσταση και την εξέλιξη που παρατηρείται στον τομέα της εκπαίδευσης και να παρέχει εργαλεία στις Κυπριακές Αρχές για να εκτιμηθεί τόσο η υφιστάμενη κατάσταση όσο και η πρόοδος που παρατηρείται. Επιπρόσθετα θα εισηγηθεί πολιτικές επίλυσης των προβλημάτων βάσει διεθνών πρακτικών και της τρέχουσας κατάστασης αναφορικά με κρίσιμα εκπαιδευτικά ζητήματα σε εθνικό ή/και περιφερειακό επίπεδο. Παράλληλα η παρούσα μελέτη αποσκοπεί στην παροχή εισηγήσεων για ενσωμάτωση των δεδομένων που θα προκύψουν στο νομοθετικό πλαίσιο αποσκοπώντας σε διαρθρωτικές και πολιτικές αλλαγές στον τομέα της εκπαίδευσης.

Σε αυτά τα πλαίσια, η τεχνική αξιολόγηση που πραγματοποιήθηκε από τη Διεθνή Τράπεζα θα καλύψει τις ακόλουθες θεματικές ενότητες:
α) αξιολόγηση των κυριότερων μεταρρυθμίσεων που προτάθηκαν ή/και υλοποιήθηκαν από το 2005 για όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης (πρωτοβάθμια, μέση και τριτοβάθμια) προκειμένου να αξιολογηθεί η πρόοδος του εκπαιδευτικού συστήματος (προϋπάρχουσα κατάσταση, τι έχει επιτευχθεί, ποιες πρακτικές έχουν αποδώσει και ποιες είναι οι προκλήσεις και οι ευκαιρίες για την ενίσχυση της ποιότητας και της αποτελεσματικότητας της εκπαίδευσης). Η αξιολόγηση θα εστιάσει κυρίως στις μεταρρυθμίσεις που αφορούν τη διοίκηση του εκπαιδευτικού προσωπικού καθώς και τη διοίκηση και την επίβλεψη του τομέα της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης.
β) ανάλυση της οργανωτικής δομής του Υπουργείου Παιδείας και Πολιτισμού και της διασύνδεσής του με τους βασικούς κεντρικούς φορείς και τα σχολεία, προκειμένου να αξιολογηθεί η δυνατότητα να πραγματοποιήσει τις απαραίτητες βελτιώσεις στην ποιότητα, τον συντονισμό, τη συνολική απόδοση του εκπαιδευτικού συστήματος και την προώθηση και καλλιέργεια της πολιτιστικής κουλτούρας. Η ανάλυση θα εντοπίσει και θα αναδείξει πρακτικές για τον σχεδιασμό των βασικών στρατηγικών ενίσχυσης των δυνατοτήτων του ΥΠΠ, συνυπολογίζοντας τη συνολική δομή του εκπαιδευτικού συστήματος.
(γ) συστάσεις και προτάσεις για τη βελτίωση της ποιότητας και της αποτελεσματικότητας της παροχής υπηρεσιών τόσο αναφορικά με τον τομέα της εκπαίδευσης όσο και για τον τομέα του πολιτισμού.

Τα αποτελέσματα των μελετών της Παγκόσμιας Τράπεζας παρουσιάστηκαν στην Κυπριακή Κυβέρνηση το Μάιο του 2014. Η τελική μελέτη αναδιάρθρωσης περιελάμβανε επίσης τον Κυπριακό Οργανισμό Αθλητισμού ως επίσης και τον Οργανισμό Νεολαίας Κύπρου, δεδομένου ότι είναι οργανισμοί που δρουν υπό την εποπτεία του Υπουργείου Παιδείας και Πολιτισμού.
Παρόμοιες μελέτες αναδιάρθρωσης πραγματοποιήθηκαν στον Θεατρικό Οργανισμό Κύπρου και στη Συμφωνική Ορχήστρα Κύπρου.

Οι σχετικές μελέτες παρουσιάζονται πιο κάτω.


Σχετικά Αρχεία:

Κατεβάστε το αρχείο Acrobat Final Report MOEC.pdf
Κατεβάστε το αρχείο Acrobat Final Report Teacher Policies.pdf


Δημόσια Διαβούλευση για το Επιχειρηματικό Οικοσύστημα

Πληροφόρηση για τις διαδικασίες και υπηρεσίες του Δημοσίου

better Regulation

Εκσυγχρονισμός του πλαισίου λειτουργίας της Επιτροπής Δημόσιας Υπηρεσίας

Οριζόντια Θέματα Μεταρρύθμισης της Δημόσιας Υπηρεσίας

Κυβερνητική Διαδικτυακή Δίοδος Ασφαλείας Αριάδνη

Διαδικτυακή Πύλη της Κυπριακής Δημοκρατίας

Η άποψη σας μετρά

Ενημέρωσέ με